Allmänt       Stallet       Våra hästar       Sofia Berglund       Ida Berglund       Emma Eklöf       Jonna Larsson       Sandra Holmberg-Melin       Jonna Sundgren


Kommande teamhoppning :)

Publicerat 2013-03-01 13:29:04 | i kategori Allmänt

Idag är alltså dagen vi i teamet ska hoppträna, som jag(Sandra)har längtat!!!! Skrev i tidigare inlägg att vi hade en plan över hur vi ska träna. Vi ska hoppa en övning som kallas "huset". En evighetsbana med många roliga kombinationer. Det är bara fantasin som sätter stopp. "Huset" är en hoppbana som kan användas till den mest orutinerade ryttaren men även till en mycket rutinerad ryttare beroende på vilken väg man väljar att rida. För att ni lättare ska se hur hindrerna står har jag med mina fantastiska konstnärliga ådror målat en bild med 2exmepel på hur man kan hoppa.
 
 
Jag hoppas att bilden är någorlunda lättläst! det är är som sagt bara två exempel på hur man kan kombinera hindrerna. 
Huset ska bli roligt att hoppa med Binis. Jag behöver öva på,att känna flytet, kunna reagera med kvicka hjälper. De misstag jag gjort på tävling är att jag blivit passiv istället för att agera kvickt när vi inte kommit helt perfekt på det första hindret i en linje. Därför känner jag att "huset" kommer att bli en mycket givande övning!
 
Nu laddar vi för ikväll så kommer fortsättning på hur det gått!
Kram Sandra
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: