Allmänt       Stallet       Våra hästar       Sofia Berglund       Ida Berglund       Emma Eklöf       Jonna Larsson       Sandra Holmberg-Melin       Jonna Sundgren


Ju mer man lär sej, ju mer inser man att man har mycket kvar att lära!

Publicerat 2013-03-21 18:45:00 | i kategori Allmänt

Hej!
Nu är jag jonna l i sthlm på massage utbildning för häst! Jag går på axelsons animal massage school.
Det är så himla intressant!
Utbildningen är måndag till lördag. Tisdag och onsdag var hovslagare Rose-marie clark och berättade om hovar, sjukbeslag, benställningar m.m det va jätteintressant!
På lördag kommer en vetrinär så jag försöker ladda med så mycket frågor som möjligt!
Har ni några tips??
Idag har vi bland annat lärt oss om syndrom/sjukdom. tex magsår, sadeltvång, fång, kissing spine, patella, korsförlamning m.m
Om hur man kan behandla och träna detta och även hur man kan känna igen symtomen i tidigt stadie!
Ni förstår ju hur intressant de va!! Tänk att få lära sej veta hur man kan känna igen fång innan det ens har brutit ut på riktigt! Även hur man ska underlätta för hästen tills vetrinär är på plats!
Hur man ska träna en patella häst bäst!
Kommer skriva mer om detta men de blir inte nu!
 
så komihåg...  
Ju mer man lär sej ju mer förstår man att man har mycket kvar att lära! =)
 
Längtar tills jag får komma hem och klämma på denna hönan!! ;)
Kram Jonna
 
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: