Allmänt       Stallet       Våra hästar       Sofia Berglund       Ida Berglund       Emma Eklöf       Jonna Larsson       Sandra Holmberg-Melin       Jonna Sundgren


Idag ska jag försöka få till lite trim...

Publicerat 2013-03-20 08:28:06 | i kategori Allmänt

har haft ett snack med Anita nu om upplägg på hästarna. Känns så himla bra att ha en person så nära till hjälp som är så grymt duktig!
 
Hur upplägget kommer bli skriver jag inte idag..men jag kan säga som så att jag har ett stort och väldigt seriöst arbete framför mig med mina hästar. Man vill gärna nöja sig när man rider och det blir gärna lite slappt.
 
Jag liksom vad jag tror många andra fick ett rejält uppvaknande av att träna för Anita. Det gäller ju att verkligen komma åt hästen och få den till arbete och när det väl går vägen så inser man hur mycket det finns att jobba på.
 
När man ser alla proffsryttare rida ser det för det mesta så otroligt snyggt ut och enkelt.....vad man ska ha klart för sig är att det är ett hårt, seriöst och konsekvent arbete som ligger bakom det som ser så lätt, smidigt och snyggt ut!
 
Jag kommer under våren att arbeta med bommar VARJE gång jag rider på bana. Det gör det lättare för mig att tänka konsekvent, handla konsekvent och få tydligt för mig NÄR jag ska ge en hjälp till hästen. Jag får också en tydligt återspegling av hästen OM hästen tar min hjälp DIREKT.

På grund av vädret blir det inte ridhus med NÅGRA hästar förrän till helgen. Det ska dock bli väldigt kul när vi väl kommer iväg. Kommer starta pay and jump med Charmör inom en månad ca, så nu gäller det att börja hoppa lite mer. Ska äventuellt ställa hem Charmör ett par veckor och trimma på lite extra med honom. BARA VÄDRET BLIR BÄTTRE!

Har också bestämt att skicka iväg Perra på inridning. Känner att tiden inte räcker till nu, sen har vi en jätteduktig tjej till att rida in hästarna och jag slipper risken med att sitta upp de första gångerna.
 
Ha en bra dag!! KRAMAR Fia
 
Fin dressyr ryttare jag är va ? =) (izno fick det berömda rycket och jag bara höll kvar i tygeln..hello DRAMA QUEEN)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: