Allmänt       Stallet       Våra hästar       Sofia Berglund       Ida Berglund       Emma Eklöf       Jonna Larsson       Sandra Holmberg-Melin       Jonna Sundgren


Hemma från ridhuset en sväng snart iväg till stallet igen....

Publicerat 2013-03-23 12:12:06 | i kategori Allmänt

Har precis landat hemma efter en visning av Charmör. Det märks på folk att det finns ett stort intresse för honom, men många spekulanter är mest ute för att tiita...många söker sin drömhäst och behöver titta runt på många många hästar för att hitta den rätta!
 
Själv tycker jag att det är en jobbig procedur att leta häst. Jag har väldigt svårt för att köpa en häst som är utbildad, dels för att jag inte har så mycket pengar att jag kan åka och köpa en välutbildad 130cm häst så är hästen lite äldre och till ett bra pris för mig finns det oftast anledning till att hästen inte hoppat högre.
 
Är alltid rädd för att köpa en häst som är tagen FÖR HÅRT också. Sist jag letade häst provade jag 3 hästar! En 3 åring som kunde alldeles för mycket...VARNING, en 5 åring som inte gick rent med bak VARNING och en FELRIDEN 8 åring som stod hos hästhandlare.....sen var det ju Manne med då förstås.
 
Provade den felridna 8 åringen och kände att HÄR FINNS KVALITE med rätt ridning, åkte senare och provade Manne då 3 år.... DET BLEV Manne! VARFÖR? Jo,
 
Manne var inriden enligt flyingemodellen, gått på långt sommarbete, var väldigt GRÖN när jag satt på honom men hade väldigt trevlig galopp. Han löshoppade fantastiskt, med STOR HOPPGLÄDJE....han var också efter Camaro M och hade en ponnymamma som gått svår klass! INGET jag ÅGRAR IDAG! Manne är min bästa häst!!
 
Åter till ämnet.....jag gillar inte att åka och titta för tittandets skull.....därför faller jag ALLTID för RÅA, OFÖRBUKADE hästar som jag kan forma själv. Förmodliogen en av anledningen till att jag verkligen ÄLSKAR Charmör.......fin häst. kanske köper honom själv ;)!!
 
Kram kram
 
Ha de bra!
 
Fia
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: