Allmänt       Stallet       Våra hästar       Sofia Berglund       Ida Berglund       Emma Eklöf       Jonna Larsson       Sandra Holmberg-Melin       Jonna Sundgren


Helt slut!

Publicerat 2013-03-14 09:13:00 | i kategori Allmänt

God morgon!! har sovit i 10 timmar inatt!!! Normalt sett brukar jag sova max 6 timmar...det är precis som att allt jobb kommer ifatt mig nu! Var och trimmade Izno och Manne i ridhuset igår kväll. Manne var hur fin som helst, Izno däremot har jag mycket mer jobb med.
 
Han är till skillnad mot Manne en latare häst med mer attityd. Samtidigt känslig!! Den blandningen! =)
 
Fick iallafall till det på slutet av passet då jag kände att han hade ett ordentligt driv i bak kärran! Har kommit på att jag måste bli mer konsekvent när jag rider och för att lättare kunna bli det måste jag rida mer systematiskt! Alltså, är en övning aningen tuff för oss måste jag bryta ner den och ta den i flera steg, när det sedan fungerar ska jag gå vidare, så man inte slarvar genom övningen och "mörkar" problemet" med tygeln"...
 
Tänkte skriva mer ingående om det när tiden räcker till. Måste vara lite mer noggrann att ge mig själv tid för rekreation =)!
 
Ha en fin dag alla! Idag ska jag eventuellt hoppa en häst och rida ut en, eller rida ut båda..har inte bestämt mig än! KRAMAR
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: