Allmänt       Stallet       Våra hästar       Sofia Berglund       Ida Berglund       Emma Eklöf       Jonna Larsson       Sandra Holmberg-Melin       Jonna Sundgren


Godmorgon!!

Publicerat 2013-03-08 06:07:00 | i kategori Allmänt

Hela denna veckan har varit rätt körig än så länge. Jag, Fia har haft så mycket att fixa med. När man annordnar en kurs är det så mycket mer arbete än pengar och tider. Bara att svara på alla frågor som dyker upp från både kursdeltagare och andra ryttarvänner tar tid!
 
Idag kommer Anita och hennes man till oss. Jag jobbar fram till 13, ska åka och handla, fixa stallet innan vi kör igång med allt! Det ska bli riktigt trevligt att träffa henne, det var ett tag sedan nu! Närmare bestämt nästan 2 år sen sist!!
 
Ikväll ska vi i familjen tillsammans med våra gäster ha grillpremiär =)! Det är aningen kallt ännu, MEN vad gott det ska bli med grillat!
 

Passet igår då, jag la mycket tid på Izno igår. Han var aningen FÖR FRÄSCH om man får lov att säga så. När han blir det har han en tendens att bli stökig.
 
Värmde upp länge i skritt, flyttade undan honom för min skänkel. Därefter gjorde jag små tempoväxlingar i traven, varvbyten och övergångar. När jag väl galopperade la jag vikt på att han skulle ta för sig framåt och gärna ha lång hals, låg om möjligt. Han har en tendens att få en för rund galopp, samt stöka till det med  bakutsparkar och så vidare... Izno blir till och med lite möteskygg när han är överladdad! Tjafslasse!
 
Hoppade serie med 3 räcken trång avstånd så att han fick backa av lite, första gångerna var han så rund över hindren och överhoppade sig så att jag smällde i mig i sadeln underifrån (han hoppade upp till mig så). En HIMLA go känsla ändå.
 
Hoppade inga höga språng utan jobbade på med serien, efter det hoppade jag emn liten oxer. När jag väl hoppat färdigt hade jag känslan av att jag verkligen kunnat rida på stora hinder. Han var lydig, lugn och rytmisk.
 
Red Seth också...mer om honom senare =). Kramar Fia
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: