Allmänt       Stallet       Våra hästar       Sofia Berglund       Ida Berglund       Emma Eklöf       Jonna Larsson       Sandra Holmberg-Melin       Jonna Sundgren


En liten miss!

Publicerat 2013-03-06 06:14:22 | i kategori Allmänt

Såg att jag lyckats få en lucka där mellan 12-13. Känns lite onödigt. Därför börjar passen kl 8 på söndagsmorgon istället för 7! luckan som är över blir med andra ord lunchpasset som skulle varit mellan 11-12. Hoppas ni förstår mig =)! Vi hörs ju om inte annat på lördag!
 

så till annat! Var i stallet igår och red Izno och Manne. Det blev inte bara skritt det blev lite trav också. Vi höll till på spåret. Hästarna kändes framåt och mjuka! Jag flyttade både Izno och Manne lite i skritten. sedan red jag övergångar med dem, kände på dem lite lätt.
 
När mina hästar var sega i måndags var det för att de inte var tillräckligt framme för skänkeln. Jag hade inte mina vanliga sporrar(brukar rida med hammarsporrar) och jag tyckte att det hade betydelse. När jag väl ville ha en reaktion och knacka till på hästen så svarade de inte som jag ville och då per automatik kände jag att de blev sega och fick en starkare jämn press i benen...som egentligen inte ska behövas mer än när jag driver extra framåt!
 
WELL, FINA och GLADA och FRÄSCHA var de i allafall så efter att ridit, mockat och fått städryck var jag riktigt nöjd när jag kom hem igår!
 
Idag är det mycket på agendan...jobb både dag och kväll, sen hästar och fix däremellan.
 
HA EN GOER DAG!!! KRAMIS
 
Fia
 
checka in det fighting facet! hihi

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: