Allmänt       Stallet       Våra hästar       Sofia Berglund       Ida Berglund       Emma Eklöf       Jonna Larsson       Sandra Holmberg-Melin       Jonna Sundgren


Det lilla dagliga arbetet ger resultat!

Publicerat 2013-03-27 18:25:09 | i kategori Allmänt

Har fått hemläxa av Anita tills hon kommer nästa gång. Jag har en hel del jobb på marken med hästarna. Jag, Fia kommer som tidigare nämnt att arbeta mina hästar ca 15 minuter på bana varje dag. Jag känner redan att det ger resultat!
 
Idag red jag ut Manne en bra sväng innan, han var jättefin när jag sedan avslutade honom på banan. Jag pressade honom undan för skänkeln och var noga med att han svarade direkt på mina hjälper, konsekvent ridning. Samma med Izno...Izno har verkligen utvecklats sen träningen och man kan se på hans kropp att han sätter muskler hela tiden....han börjar bli riktigt fin nu!
 
Jag vet ju att jag hela tiden måste sträva efter att bli bättre, ett positivt men mycket konsekvent arbete med hästarna hela tiden....precis som Anita sa...ALLTID SAMMA, ALLTID SAMMA!!! Lyssnar inte hästen, tala snabbt och tydligt om vad som gäller!! Resultatet blir starka, kvicka och lydiga hästar....
 
Ha en bra dag!!! KRAMAR Fia
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: