Allmänt       Stallet       Våra hästar       Sofia Berglund       Ida Berglund       Emma Eklöf       Jonna Larsson       Sandra Holmberg-Melin       Jonna Sundgren


På agendan idag, fredag

Publicerat 2013-06-14 14:36:39 | i kategori Allmänt

Hej hej, Fia vid skärmen!! Ska snart bege mig ut i stallet. Väl där ska jag mocka, väga foder, fixa kraftfodret, sopa å göra fint.

Efter det ska Perra, izno och Manne ridas. Perra får gå en sväng på banan, izno och Manne ska ridas ut för att avslutas en stund på banan.

Efter ridning ska hagarna mockas och alla grejer putsas och packas inför morgondagens tävling. Ska tävla 4 hästar imorgon, ska bli superkul!!

Red izno för Angelika igår. Oftast har hästar en sida de är lite sämre i, precis som att vi är höger och vänsterhänta. Igår var izno extra stel i sin svaga sida. Tyckte det var bra eftersom jag fick hjälp samtidigt som jag red loss honom. Han gick superfint på slutet.

Mina kycklingarmar har blivit bättre, nu går vi vidare med att öka halvhalterna. Izno är lite lat och vill gärna springa ifrån problemet. Igår lyssnade han bättre på halvhalterna och det gick snabbare att få honom att vänta på mig än förra gången vi tränade. Funderar på en dressyrstart med honom snart, han är ju mycket finare nu än vad han var i vår debut då vi landade på 64,8 %.

Nu ska jag sätta fart!!! Kram på er!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: