Allmänt       Stallet       Våra hästar       Sofia Berglund       Ida Berglund       Emma Eklöf       Jonna Larsson       Sandra Holmberg-Melin       Jonna Sundgren


Manne!

Publicerat 2013-06-22 11:00:55 | i kategori Allmänt

Red på banan en stund som avslut igår. Jag hade en otrolig känsla på Manne. Jag red ju som sagt med det vanliga tredelade sprenger bettet. Han var helt underbar. Jag var noga med att röra på bettet och forma honom för innerskänkel.

Jag har kommit på att min hand har varit för still. För av eller för på. Jag har börjat röra händerna mycket mer. Krama igenom tygeln, röra både fingrar och handleder. Detta har varit ett litet "break throw" för hästarna känns snäppet finare:))!

Idag ska jag förhoppningsvis hoppa hästarna. Det beror på om jag har hjälp från marken.

Tyvärr blir det ingen ridning på fält idag eftersom det regnat. Vi måste ju vara rädd om vår snälla grannes ägor när vi får lov att nyttja dem.

Ha en fin dag!! Kramar Fia


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: