Allmänt       Stallet       Våra hästar       Sofia Berglund       Ida Berglund       Emma Eklöf       Jonna Larsson       Sandra Holmberg-Melin       Jonna Sundgren


Ledig dag idag

Publicerat 2013-06-05 22:27:00 | i kategori Allmänt

Jag fia har haft en jättehärlig dag idag. Manne och Izno skrittades ut. Jag red senare Perra på banan. 
 
Hoppade upp på Perra själv idag utan att någon höll i honom, Kändes toppen, han är verkligen en jättesnäll häst!
Skulle ridit två hästar till idag. Var dock tvungen att avboka dem. Jättejobbigt ändå eftersom jag verkligen sett fram emot det! Jag trodde att jag fått influensa(har vabat med två influensa sjuka barn nämligen i denna veckan). Det kändes som att någon smällt till mig rakt i ansiktet!
 
Åkte hem till min kära mamma efter att ha sovit, knaprat alvedon och druckit vatten...usch det släppte inte då heller....inte förrän jag drack min första kopp kaffe!! OMG det var kaffeabstinens.
 
Imorgon ska jag rida de två hästarna som skulle ridits idag iaf. Känns otroligt spännande. Jag är glad över att andra ger mig förtroendet att rida deras hästar!
 

Hoppade hästarna igår också. Hoppade Manne, han var supervild!! Han är så himla rolig ändå Manne. Efter att hoppat första rundan var han som en stålfjäder i kroppen. Svanesn rätt upp i vädret och så blåste han som att hjärnan var på väg ut från näsborrarna! Hade ändå bra koll på honom och fick ridning framåt trots att han var MEGA HOPPGLAD. Red honom på jaktkandar också, tyckte det fungerade bättre än pelhamstången som han gärna blir lite tung på.
 
Licala hoppade jättefint igenom banan och vi hoppade kombination för första gången. Hon är så härlig! Vi filmade lite, kanske lägger upp det här.
 
Izno hoppade banan för andra dagen på raken. Han var jättefin.....Jag behöver dock ständigt vara noggrann och konsekvent med honom, han vill gärna fuska, köra in rumpan och gena i svängar..sen blir han lite busig också och vill öka tempo och småbocka så jag kommer ur sadeln...meeeen skam den som ger sig!!
 
 
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: