Allmänt       Stallet       Våra hästar       Sofia Berglund       Ida Berglund       Emma Eklöf       Jonna Larsson       Sandra Holmberg-Melin       Jonna Sundgren


Hoppning med Izno

Publicerat 2013-06-23 20:54:03 | i kategori Allmänt

Det var endast Izno som fick hoppa idag. Under uppvärmningen av Manne blev inte vädret som jag tänkt mig!
 
 
Som tur är så kändes han väldigt fin fram tills dess. Vet bara inte riktigt hur jag ska få till att hoppa eftersom jag inte vill rida för mycket på banan och att han faktiskt ska tävla tre dagar nästa vecka. Blir nog till att rida ut och sedan avsluta med ett par språng på banan!
 

Red ut Izno först som uppvärmning, ungefär 1,5 kilometer. Red i skritt och trav, gjorde lite övergångar, flyttade honom lite fram och tillbaka på vägen. Hoppade linjer med honom idag. Jag red en linje som var 22 meter dvs 5 galoppsprång(denna var längs med ena långsidan), sedan hoppade jag linje snett igenom med ca 17,5 m 4 galoppsprång.
 
VILKEN KÄNSLA idag!!! Helt obeskrivlig. Han var supermjuk och lyssnade på mig fantastiskt bra. 
 
 
Red också Locantus åt Ida idag, jättefin och mjuk var han. Ida har gjort ett fint jobb med honom under året. Stina med ägarinna kom också förbi, hästen gick superfint för henne idag...jag blir så glad!!!
 
Ha en fin kväll hörrni!!
 
Kram Fia

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: