Allmänt       Stallet       Våra hästar       Sofia Berglund       Ida Berglund       Emma Eklöf       Jonna Larsson       Sandra Holmberg-Melin       Jonna Sundgren


Hemma efter en härlig dag på tävling

Publicerat 2013-06-08 18:51:19 | i kategori

Hade lite blandade resultat idag. Det bästa med dagen var dock att känslan på hästarna är bara såååå bra!!

Red på en stor gräsbana idag med mycket distanser i följd. Manne var Superfin i 110 och placerad! Bästa ritten hittills i år faktiskt! I 120 hade han ett ner, kände att han var lite trött efter att dels gått en klass tidigare och få även bockat och brallat mycket på framhoppningen. Kom rätt på alla hinder i 120 också men som sagt han var lite matt!

Izno hade två ner i 120cm. Han var en RIKTIG fighter, nedslagen kom på hinder nummer 1 där vi kom i en bra galopp och på en bra distans. Han var väl helt enkelt inte koncentrerad. Rivning nummer 2 kom på en oxer i slutet på banan. Han kom i ett utifrån läge och jag kan inte riktigt se varför han rev... Shit happends...

Bestämde mig för att rida 130cm, på framhoppningen var det som att sitta på toppen av regnbågen!! Heeeelt underbar!! Inne på banan var känslan toppen fram till hinder nr 4 där jag gjorde en felbedömning vilket ledde till avsittning.

Känslan var toppen iaf, rytm och balans, de hinder han hoppade var luftiga och fina. Jag skulle ridit framåt på en distans ist för att hålla tillbaka. MEN hästen gjorde sitt bästa, jag var inte nervös, det kändes inte högt! Taggar redan till nästa tävling.

Ha en bra kväll allihopa! Kraaam Fia

Ps. Imorgon står ridning av 7 hästar p schemat varav tävla tre!! KUL:))


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: