Allmänt       Stallet       Våra hästar       Sofia Berglund       Ida Berglund       Emma Eklöf       Jonna Larsson       Sandra Holmberg-Melin       Jonna Sundgren


Galopp på fälten

Publicerat 2013-06-21 14:42:54 | i kategori Allmänt

Har fått lov och rida på grannens fält där han precis slått! Izno gick super och var verkligen glad av att komma ut och galoppera! Manne fick rida ut på landsväg för att avsluta på banan. Idag red jag honom på vanligt tredelat. Vanligtvis rider jag på tredelat med parerstänger. Nackdelen när man rider ut med vanligt är att jag har svårare att hålla hans huvud på plats. Han tittar mycket på allt möjligt när man rider ut och då vrider han hela huvudet och halsen även om jag håller emot. Med parer stängerna har han inte den valmöjligheten då stängerna hindrar honom och bettet ligger still.

Ha en fin midsommar afton alla!! Kram Fia


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: