Allmänt       Stallet       Våra hästar       Sofia Berglund       Ida Berglund       Emma Eklöf       Jonna Larsson       Sandra Holmberg-Melin       Jonna Sundgren


Två händelserika veckor

Publicerat 2013-07-29 11:10:17 | i kategori Allmänt

Veckan innan Falsterbo horse show, provade jag (Ida) att rida Manne. Det var egentligen inget planerat utan Fia frågade mig om jag inte skulle testa honom. Jag hade aldrig suttit på honom för att jag har tyckt att han har varit lite för "vild" för min smak. Hur som helst så tog jag mod till mig och hoppade upp. Det kändes ganska snabbt att han var en häst som tilltalar mig, 166cm hög, alltså nästan en decimeter mindre än Locantus, bra på hinder och rolig att rida på marken. Jag hoppade när jag red honom första gången, det konstiga var att det kändes som jag hade hoppat honom tidigare. Provridningen filmades och jag tror jag tittade på den videon 30 ggr efter det. Jag och Fia kom överens om att vi skulle göra ett hästbyte, Fia rider och utbildar båda mina 4 åringar och jag rider Manne, bra deal för henne och för mig. Fler bra språng i kroppen för mig, dessto bättre. Jag visade filmen för min farfar, han bara skrattade, han tyckte det var jätteroligt och han sa också att han är så glad för att jag och Fia kan dela hästar med varandra, många andra kan ju känna konkurens, men inte vi och det var han stolt över. Och att det är nyttigt att rida många olika hästar, jag lyssnade på de orden, min farfar var en kunnig man inom ridsporten <3 
 
Jag anmälde Manne till tävling, Fia var med och styrde där, jag fick inte hoppa 90cm utan 1 m och 110cm direkt. Jag skall inte säga att jag har varit nervös, jag har liksom inte tänkt så mycket alls. 
 
Jag åkte och tävlade med Locantus i kalmar helgen efter Falsterbo, vi gjorde tre starter med tre felfria rundor, vi placerade oss i alla klasser. Vi hoppade 120cm, jag har inte tävlat det på många år, det kändes skitbra!! Han var så fin hela meetinget igenom. Mycket har jag att tacka Angelica Flyckt, hon hjälper mig och Fia med markarbetet. Det ger verkligen resultat och utveckling!! 
 
 
Denna helgen som har varit har jag debuterat med Manne, jag hade hoppat honom en gång innan tävlingen så att vi känner inte varandra så väl. Helgen har ändå varit suuuper , manne och jag har satt nollan i alla klasser fått bra placeringar vilket i sammanslaget resulterade en vinst i Hööks Cup!  Helt underbar känsla att få rida först i ärevarvet igen! Jag måste erkänna.... jag fick gåshud!!
 
Locantus denna helgen har känts lite matt, jag fick ändra planen med honom istället för att gå fyra klasser gick han två. Han hade två nedslag i varje klass, i lägen vi låg rätt. så nu skall han få några dagar med lätt motion, massage och laserbehandling... Lite extra omvårdnad. 
 
Nedan kommer ett par starter på mig och Manne i helgen. Ha en bra dag alla <3 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: