Allmänt       Stallet       Våra hästar       Sofia Berglund       Ida Berglund       Emma Eklöf       Jonna Larsson       Sandra Holmberg-Melin       Jonna Sundgren


Träning ger resultat! När man hittar rätt!

Publicerat 2013-07-04 18:34:49 | i kategori Allmänt

Idag har jag (Ida), tränat för Angelica Flyckt. Jag började rida Locantus eftersom han är den hästen som är "svårast" att rida. Han är så stor, med mycket gång & svung, dessutom är han som mig, lite slö & bekväm ;). Idag har jag fått träna mycket på halvhalter och även mycket på min sits. Jag har en förmåga att vilja mjukna för mycket, då glider tyglarna ur händerna och jag faller lite framåt, resultatet av det blir att Locantus vill lägga sig på bogarna och försvinna ur min ram. Hur som helst... så har Locantus lyssnat jättebra på mina halvhalter, jag har ridit med för det mesta med en bra sits. Till nästa träning är målet att jag ska stänga handen, hålla den framför mig och tänka på mina armbågar =) Locantus har gått jättebra och vi utvecklas jättemycket när vi tränar för Angelica TOP NOTCH =) =)
 
 
Licala har utvecklats enormt på kort tid, nu känns dressyrtävlingarna närmre än någonsin, hon gör allt man ber om och hon gör alltid sitt bästa =))
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: