Allmänt       Stallet       Våra hästar       Sofia Berglund       Ida Berglund       Emma Eklöf       Jonna Larsson       Sandra Holmberg-Melin       Jonna Sundgren


Hoppning med Locantus & Licala

Publicerat 2013-07-01 23:53:28 | i kategori Allmänt

Idag har jag (Ida) hoppat med Locantus och Fia har hoppat Licala. I början var Locantus lite vild,  (han tyckte det var väldigt roligt idag). Men trots att han var glad jobbade han på fint. Vi hoppade bana, en förkortad variant av stilbanan, med två relaterade avstånd, ett på fyra galoppsprång och ett på fem galopp. Mina förhållningar gick igenom väldigt bra, vi har ett fint flow nu, jag och Locantus. 
 
Locantus & jag avslutade med 130cm idag, det kändes jättebra! jag var inte ens nervös. Känner att jag börjar hitta tillbaks till tryggheten i hoppningen igen och det är riktigt kul!! =)) För er som inte vet, så har jag ramlat av och slagit mig några ggr och blivit lite osäker. Jag har arbetat med den känslan i flera år nu! Och nu börjar det äntligen släppa!!! =D
 
Fia red Licala, det såg riktigt bra ut! hon hoppade jättefint! Licala är ju anmäld till Tingsryds meeting, så nu måste vi snäppa upp träningen en aning =) =) Ska bli spännande och se hur hon utvecklas. 
 
På onsdag skall jag trimma för Angelica Flykt!! Längtar massor! Älskar att utvecklas och det gör man verkligen när man rider för henne =)
 
Licala som fyraåring
Locantus & Jag <3
 
 
 
Natti Natti Kraam Ida

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: