Allmänt       Stallet       Våra hästar       Sofia Berglund       Ida Berglund       Emma Eklöf       Jonna Larsson       Sandra Holmberg-Melin       Jonna Sundgren


Vårkänslor!

Publicerat 2013-02-27 23:22:57 | i kategori

Idag har jag (sandra) haft riktiga vårkänslor. Solen har varit framme hela dagen, så härligt nu när det inte blir mörkt förrens halv sex-sex! Jag, Fia och Jonna.S har varit ute på en härlig tur. Måste säga att alla tre hästarna har skött sig utmärkt, lite bock och spring på sidan är väl sånt man alltid får räkna med när man har tävlingshästar!

I söndags var som sagt jag och Fia i ridhuset och hoppade! Gick riktigt bra för oss båda! Blir så stolt och peppad när jag ser Fia rida hon är riktigt duktig!!
Vi skrittade fram en längre stund än vanligt då vi väntade att några andra skulle hoppa färdigt. Är skönt att känna no stress!! Travade Binis därefter på långa tyglar för att hon ska få hitta sin egen balans och känna att hon travar på ordentligt utan några särskilda krav. Både hon och jag trivs bra med den uppvärmningen. Kortade sedan upp tyglarna och red sidförande och mycket tempoväxlingar. Även Binis fick två varv åt varje håll i frisk galopp i lätt sits för att sedan komma in i arbetsgalopp i olika storlekar på volter.

Vi hoppade först fyra cavaletti på böjt spår med normalt avstånd. 2,80m, 3m, 3m och 2,80. Bommarna i mitten hade vi upphöjda. Binis skötte sig riktigt fint i vänstervarvet medans hon lägger sig inåt och inte riktigt vill runda sig kring min innerskänkel i höger varv. Men känner inga direkt bekymmer över det bara till att ligga i och träna. Vi avslutade sedan med oxer snett igenom med bomm framför och sedan oxer på långsidan. Kände att jag och Binis hittade rätt växel och oxrarna bara flöt på.
Så sammanfattningsvis är jag nöjd med hoppaset. Både med mig själv, Binis, Fia och Izno!!!

På fredag har vi teamhoppning igen!! Längtaaaaaaar!!!! Vi har en plan på hur vi ska hoppa men mer om den på fredag ;) kan avslöja att övningen innefattar en bra galopp, att hitta flytet och fatta snabba beslut!

Ha det toppen!
Kram Sandra


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: