Allmänt       Stallet       Våra hästar       Sofia Berglund       Ida Berglund       Emma Eklöf       Jonna Larsson       Sandra Holmberg-Melin       Jonna Sundgren


Tankar kring Vip Win´s Mighty Heart 11/2

Publicerat 2013-02-11 18:30:00 | i kategori Allmänt

Idag har jag (Ida)myst med Mighty, han är en riktigt gosig häst som älskar när man pysslar med honom. Mighty är fyra år och han skall ridas in igen.Med det menade jag att Mighty har varit riden på en gång, han fick ställa upp som visningshäst när Eamon Hickey skulle rida in en treåring på en kväll. Efter 40min satt Eamon på Mighty och galopperade (häftigt!!). Anledningen till att jag inte har ridit på Mighty efter det är att han har varit hingst tills nu i Oktober. Med hingsthormonerna kan det bli onödiga situationer, därför har jag valt att vänta tills nu(Mighty är valack nu).  Om han utvecklas och är mogen för det så skall jag rida kvalitén med honom =D Det viktigaste är att inte stressa, utan är han inte redo så ställer jag inte upp helt enkelt. Mighty skall tycka att det är kul att hoppa och jag är väldigt rädd om honom (och om mina andra också förstås).
Bilden ovan är när Eamon "rider in Mighty" förra året.
 
 
Nedan är film ( ganska dålig kvalité på filmen) där Eamon rider på Mighty,observera att detta är andra gången Mighty är i ett ridhus och första gången med sadel samt andra gången med träns. Eamons kommentar om Mighty efteråt var -Om alla hästar var som din, så skulle jag vara arbetslös!!!.........
 
 
Ha en goer kväll// Ida
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: