Allmänt       Stallet       Våra hästar       Sofia Berglund       Ida Berglund       Emma Eklöf       Jonna Larsson       Sandra Holmberg-Melin       Jonna Sundgren


Tankar kring ridpasset med Charmör igår

Publicerat 2013-02-14 07:00:00 | i kategori Allmänt

Det enda som jag känner att Charmör behöver bli bättre på just nu är att han behöver bli mer fram för skänkeln., så smånigom lära sig att flytta undan min skänkel också men känner ingen brådska med det, Han behöver liksom alla mina hästar bli kvickare, men det kommer med tiden. 
 
Utöver det behöver jag enbart tänka på att stärka honom. Igår i ridhuset tränade vi på cavalettibommar i trav och hoppade ett kryss några gånger. Vi tränade på galoppfattningar och avsaktningar. Både fattningarna och avsaktningarna gjorde han på ett mycket bra sätt! Jag upplever att han är en häst som verkligen försöker göra sitt bästa hela tiden! Ett tydligt exempel på att han lyssnar bra är att när vi rider små tempoväxlingar i traven är han med mig hela tiden.
 
Det ska bli roligt att få följa Charmör i hans utveckling och det absolut roligaste med honom är att man får en härlig hinderkänlsa med honom.
 
Vi behöver sträva efter att arbeta i en lägre form. precis som Izno spänner han överlinjen när han blir lite tittig. Tycker dock att det är bra med en högrest häst när den har den storleken som Charmör har. 
 
Vi kommer arbeta oss framåt i en varsam takt, Charmör växer fortfarande och vi vill ju vara rädda om honom.
Men som jag tidigare skrivit, det är ett sant nöje att rida honom, han är en häst som jag VERKLIGEN TROR PÅ!
 
Som ni ser ovan så tänker jag på att inte sitta ner på honom hela tiden, det är också lättare tycker jag att fokusera framåt när man står upp i sadeln.
 
 
 
 
Ikväll blir det ridhuset med Izno och Manne, ska bli superkul!! har lite roliga bomövningar som jag tänker använda mig av!
 
Kram kram Fia
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: