Allmänt       Stallet       Våra hästar       Sofia Berglund       Ida Berglund       Emma Eklöf       Jonna Larsson       Sandra Holmberg-Melin       Jonna Sundgren


Sikken pärla!!!

Publicerat 2013-02-27 20:37:00 | i kategori Allmänt

Är precis hemkommen från ridhuset. Har suttit på Charmörs rygg i ca 50 min. Avspänd, framåt och väldigt trevlig är betyget till honom idag!! Som jag  tidigare skrivit, det är ett sant nöje att rida honom.
 
Jag red lite övergångar med honom idag, skritt-trav, trav-skritt, trav-halt, galopp-trav och tvärtom. Han funkade super. Vi fick lov att hålla oss undan en ponny som hoppade idag också, nyttigt! 
 
Innan jag dök upp i ridhuset hade en tjej gått omkull med sin häst och hästen hade sprungit runt som en tok i ridhuset....Charmör hade tagit detta ståhej med ro...
 
Manne och Izno gick fint ute. Manne fick en rejäl runda med mycket galopp. Jag hade en OTROLIG känsla när vi galopperade. Han var inte alls stark eller låg i min hand, men han var riktigt RUND och väldigt AKTIV i galoppen under mig. Som ett riktigt KRUTPAKET att liksom "svävs med".
 
Izno fick endast skritt och trav ute då det hade frusit på när vi skulle rida.
 
Perra står inne nu!!!! Tänker börja imorgon!! Nu ska här ridas in häst!
 
Ha en bra kväll!! Kramelikram Fia
 
Perra i somras(då 3 år)
 
Vackra Mighty som är iväg på inridning! Jag vet nog ingen häst som har så vackert huvud som honom...han är bara sååååå otroligt speciell...och lika snäll som vacker är han också. Förstår att han är Idas favorit i stallet!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: