Allmänt       Stallet       Våra hästar       Sofia Berglund       Ida Berglund       Emma Eklöf       Jonna Larsson       Sandra Holmberg-Melin       Jonna Sundgren


Lite spridda tankar...

Publicerat 2013-02-28 12:21:03 | i kategori Allmänt

Jag sitter på jobbet just nu, Fia vid datorn förresten! Solen strålar så skönt och jag hoppas verkligen att detta vädret håller i sig mer än bara denna veckan!!
 
Tiden går som tidigare nämnt fort tycker jag! Redan nästa helg har vi "förträningen" inför kommande säsong. Vi kommer vara fulla med inspiration och framförallt MOTIVATION efter träningshelgen.
 
Jag vet redan nu vad jag kommer få påbackning om! Jag är aningen för mesig när jag rider. Jag vet om att jag behöver utveckla den delen av min ridning...tycker dock det kan vara svårt. Rida tuffare men fortfarande ha kvar känslan och lyssna av hästen. Det är en teknik!!
Jag tror också det handlar om kvickheten i hjälperna och att vara konsekvent.
 
Någonstans där krockar jag med min personlighet...jag är en sådan person som många gånger är FÖR SNÄLL....jag säger en sak för att sedan ge mig, se förbi, ändra....Där har jag verkligen något som jag arbetar med hela tiden, att försöka tänka mer på mig själv(låter lite själviskt men man ska ge mycket till andra fast man får inte sätta sig själv i sista rum jämt för det). Man har ju vissa fördelar med att vara den där snälla personen....jag är väldigt EMPATISK och har nära kontakt till mina känslor, jag ser det som en tillgång så länge jag kan hantera känslorna på "rätt sätt". Vi har alla olika saker att arbeta med eller hur!!! VAD JAG SVAMLAR!! Haha!!
 
Imorgon är det "teamträning" igen!! Vi hoppas på en bra uppslutning med folk runt omkring oss i stallet så att vi kan bygga fram snabbt samt göra iordning efter oss. Planen är att hoppa linjer. Det är något vi alla behöver träna på...flytet, rytmen, att rida avslappnat och att reagera när det behövs!!
 
Förhoppningsvis kommer vi lyckas föreviga detta på film...kanske kort också!!
 
Carpe diem alle som sammen!! Kram Fia
 
Izno 130cm

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: