Allmänt       Stallet       Våra hästar       Sofia Berglund       Ida Berglund       Emma Eklöf       Jonna Larsson       Sandra Holmberg-Melin       Jonna Sundgren


Licala & Locantus

Publicerat 2013-02-13 15:07:52 | i kategori Allmänt

 Skall få sig två rejäla uteritter idag, under ridturerna idag har jag  (Ida) tänkt att träna på övergångar. Övergångar är väldigt bra att träna (tycker jag) , det är styrketräning och lydnad i ett =) Och det är något som mina hästar behöver jobba med. Locantus för att han är en stor häst som ibland kan bli lite stark och lång, medans Licala behöver styrkasamt acceptera bettet,vilket hon gör mer och mer.
Fia & Izno
 

Licala då, hon är jag väldigt förtjust i, på bara några veckor har hon visat vilken liten pärla hon är! Hon utvecklas i en rasande fart och jag som trodde vi skulle få slita ihjäl oss på kommande Anita träning inser nu att jag kommer få sitta på träningarna med ett leende på läpparna=D Två ggr har hon fått gå i ridhuset och hon går redan i form i allla gångarter, lyssnar på fattningar och tar till sig bettet och skänkeln mer & mer. På teamträningen började vi känna lite på sidvärtes rörelser och hon förstår snabbt. För er som inte vet, skadade Licala sig när hon var fyra år (hon är nu tio år) och har sedan dess fått föl, därav är hon inte mkt utbildad,men känns mer framme än vad jag trodde!! =)
 
Nu ska jag ut och rida!!
 
Ha en bra dag!!
 
Kraam Ida

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: