Allmänt       Stallet       Våra hästar       Sofia Berglund       Ida Berglund       Emma Eklöf       Jonna Larsson       Sandra Holmberg-Melin       Jonna Sundgren


Hur hinner du?

Publicerat 2013-02-18 16:36:43 | i kategori Allmänt

Det är en fråga som  jag, Fia får med jämna mellanrum. Både av häst och ickehäst-folk. Jo förstår ni, jag pusslar. Många gånger åker jag upp till stallet innan jag börjar mitt jobb(oftast då jag börjar 8 och 9). Då kan jag fodra,släppa ut, mocka hos mina hästar, väga foder och göra foderhinkar. Efter jobbet åker jag upp till stallet och rider. Många gånger är jag hemma senare än 22 på kvällen, särskilt nu vintertid å jag åker till ridhuset en del.
 
När jag bodde själv(för ca ett år sedan) bodde jag i min lägenhet i 1,5 år innan jag kopplade in min tv....då förstår ni hur jag prioriterar. Det finns ju givetvis de dagar jag låter hästarna vila och kommer hem tidigare, men allt handlar om planering och ofta om att hålla ett rätt högt tempo.
 
Hade jag haft en häst hade jag förmodligen tillbringat lika mycket tid. Då hade jag förmodligen lagt mer tid på att ha en "pluttfri" box och haft mer välputsade grejer till  vardags!
 
Ha en fin kväll alla!!! KRAMAR Fia
 
Bild 1(ida i falsterbo, härliga minnen) bild 2 mighty heart
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: