Allmänt       Stallet       Våra hästar       Sofia Berglund       Ida Berglund       Emma Eklöf       Jonna Larsson       Sandra Holmberg-Melin       Jonna Sundgren


Hopp premiären stall vip win´s

Publicerat 2013-02-11 08:00:00 | i kategori Träning

Vi hade en riktigt härlig dag igår. Alla hästarna hade sin första hopp träning för året. Alla i stallet samlades i Hakarp vid 10 snåret. Därefter åkte vi tillsammans till ridhuset och byggde hinder. Vi hade en väldans tur som fick hjälp av min (fias) pappa kalle med flera! 
 
vi hoppade serier där hästarna fick tänka till, bli kvicka och fram för skänkeln. Först 4 räcken med två tighta galoppsprång mellan varje, sedan 3 oxrar med 3 galoppsprång framåt.
 
Jag tänker skriva hur jag tyckte mina hästar kändes. 
 
Izno
 
Han kändes väldigt fin. Han lyssnade på mig både när jag förhöll och när jag drev. Det jag behöver arbeta vidare med är att få honom mer eftergiven i galoppen och att jag själv ska försöka ha en jämn och låg hand innan hindren även när Izno "tar tag" ordentligt i hindren.
 
Manne
 
Han var duktig och smidig. jag behöver träna honom på att byta galopp lite snabbare, jag behöver också träna honom på att länga sina galoppsprång när jag behöver framåt istället för att öka farten. Han var väldigt fin och jag känner att han snart kommer vara i form för tävla. 
 

Jag tar det dock fortfarande lugnt med hästarna, de trivs och är glada och jag själv känner mig nöjd med min ridning...känns nästan som jag "hittat mig själv igen" efter att ha justerat min sits litegrann...mer om det senare. Hoppas på att kunna lägga in lite filmer häs senare i eftermiddag. Ha en bra dag så länge! KRAM F
 
Izno och ja =)
 
Nedan hittar ni en länk till när jag skuttar ett kryss med Manne från igår. Tänkte reka i hur man lägger upp hela klippet här. Kommer inte riktigt ihåg =)!
 
http://youtu.be/sPQWmLPj6xA
 
 
 
 
Postat av: Emma

Riktigt härlig blogg! Gillar verkligen headern och layouten. Skönt med en blogg med duktig ryttare och seriöst stall, gillar sånt :) Är lite smått kär i Izno, ser väldigt härlig ut! Vad är det för blod i honom? :)
Kram Emma

Svar: Hej Emma! Tack så mycket! Gå in på fliken hästar så hittar du info om honom! Kram
stallvipwins.blogg.se

2013-02-11 @ 09:20:29
URL: http://www.ourhorses.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: