Allmänt       Stallet       Våra hästar       Sofia Berglund       Ida Berglund       Emma Eklöf       Jonna Larsson       Sandra Holmberg-Melin       Jonna Sundgren


Hemma från stallet

Publicerat 2013-02-20 23:04:00 | i kategori Träning

 
Idag har jag(fia) hoppat linjer med hästarna. Jag hoppade 4 hinder med 6 galoppsrång mellan varje.
 
Hästarna kändes väldigt fina idag. 
 
Jag började med att skritta båda två länge. Sedan värmde jag dem på samma sätt. Jag red skänkelvikningar och ökade och minskade i traven. Båda svarade bra på det. Sedan red jag båda hästarna 4 varv i galopp i lätt sist framåt på fyrkants spåret. Efter det red jag lite övergångar från galopp till trav. 
 
Izno var väldigt avspänd och fin idag. Manne var lite tittig, men lyssnade ändå bra på mig efter att jag ridit en stund. 
 
När jag hoppade linjerna tänkte jag framåt, hästarna hade en hanterbar bjudning vilket gjorde att jag valde att rida 4 hinder och sedan pausa. Jag kände att jag bara kunde rulla på. Hääärlig känsla, Tänkte också att jag skulle vara låg med handen i linjerna och slappna av. Låta hindren komma till mig....
 
Jag valde att rida båda hästarna med vanligt tränsbett idag. Jag känner att jag "kommer åt hästen" i markarbetet lättare med vanligt tränsbett. Hade med mig ett pelham ifall jag ville byta. Men kände inte att det behövdes. 
 
Nu ska jag slappa ner i soffan efter en lååång dag! Ha det fint!
 
En Nöjd Fia idag!! Kram kram
 
Finns ju iofs en rad saker som jag måste jobba vidare på...Men för dagen har jag valt att ha kvar den nöjda känslan, eftersom jag var avslappnad när jag red och påverkade hästarna på ett bra sätt på grund av det!
 
 
Postat av: Sandra

Riktigt fina hästar! :)

Svar: Hej Sandra! Tack så mycket
stallvipwins.blogg.se

2013-02-23 @ 10:16:15
URL: http://sandraberg.weride.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: