Allmänt       Stallet       Våra hästar       Sofia Berglund       Ida Berglund       Emma Eklöf       Jonna Larsson       Sandra Holmberg-Melin       Jonna Sundgren


Härliga fyrbenta vänner!

Publicerat 2013-02-11 22:51:07 | i kategori

Tänkte jag (Sandra) skulle berätta lite om ridhusvistelsen igår. Jag är mycket nöjd med mig själv, Binis och framförallt mina stallkamrater!!!!!!!!!
Som Fia har skrivit i tidigare inlägg övade vi först på lite kortare avstånd för att sedan avsluta med lite längre. Min uppvärmning gick ut på mycket tempoväxlingar för att känna att jag hade henne med mig och att gas å broms funkade ordentligt. Gjorde även lite sidförande övningar i alla gångarter för att få henne riktigt på bakbenen. Redan under uppvärmningen hade jag en härlig känsla, sån där känsla som man kan få då man känner att hela världen är med än och att man aldrig vill sluta. Det är vid sådana här tillfällen man förstår varför man håller på med de fyrbenta vännerna i ur och skur!!!! När vi började hoppa blev Binis taggad men jag kände ändå att hon lyssnade bra! De fyra räckerna med lite kortare avstånd gick susen. Oxrarna med de lite längre avstånden fick vi kämpa lite med. Det är de längre avstånden som vi behöver jobba lite extra med utan att de ska kännas flängigt. Men de sista gångerna i båda varven kändes riktigt bra. Men detta är definitivt en övning som kommer hoppas fler gånger!

Idag var jag och Binis ute och gick en sväng. Brukar alltid göra någon slags aktivering dagen efter ett hårt pass. Vill inte att hästarna ska stå helt. Det är bra för dem att röra på sig å få ur sig alla slagprodukter de samlat på sig under träningen.

Imorgon ska jag och Ida ha en heldag <3 hon ska fixa mitt hår och göra mina naglar fina, för på torsdag smäller det! Då åker jag och min älskade sambo till Egypten <3 <3 under tiden vi är där kommer bästa Emma hjälpa mig med Binis! Taaack Emma, du är verkligen en riktig klippa!!!!!! <3

Nehä nu ska jag och min älskling kolla på lite film! Ha de bäst!
Kram Sandra


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: