Allmänt       Stallet       Våra hästar       Sofia Berglund       Ida Berglund       Emma Eklöf       Jonna Larsson       Sandra Holmberg-Melin       Jonna Sundgren


fina hästar

Publicerat 2013-02-17 20:26:26 | i kategori Allmänt

Jag emma har vart i stallet idag igen. Det blir mycket ridning nu vilket är kul och jag känner att det är bra för då utvecklas man mer när man rider olika hästar än att rida på ridskola en dag i veckan. 
Först när jag kom till stallet så packade jag all hö åt alla hästar sen så tog jag in Locantus och gjorde i ordning honom. Red honom på banan idag igen för jag hade ingen att rida ut med. Locantus var som en dröm att rida idag, väldigt lugn och lyssnade bra på mig och han gick i en fin form! Jag skrittade honom ganska länge och gjorde lite halter sedan travade jag honom och gjorde lite övergångar. Jag avslutade med att galoppera honom nått varv sedan skrittade jag av honom. Super nöjd över honom idag så fin var han! 
Efter det mockade jag lite granna sen tog jag o sofia in hästarna och sen red jag Licala tillsammans med Jonna och Fanny. Licala gick jätte bra och var väldigt pigg och framåt och lyssnade jätte bra. vi red mot dalskog och vände, både travade och galopperade och hon tyckte de var jätte kul! hihi så hon bockade en gång i galoppen påväg hem. söt hästen! 
Efter det så red jag Binis på banan, skrittade bara och gjorde lite halter här o var så hon lyssnade på mig och det gick jätte bra. Hon var lite spänd men det gick bättre idag än igår.
Imorgon har jag alla hästarna igen men någon häst får nog vila! tror Licala får vila för hon har gått jätte bra i helgen. 
Men det får vi se imorgon har en del saker att göra imorgon så får se hur mycket jag hinner! 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: