Allmänt       Stallet       Våra hästar       Sofia Berglund       Ida Berglund       Emma Eklöf       Jonna Larsson       Sandra Holmberg-Melin       Jonna Sundgren


Det är bara du som sätter gränsen vart du vill nå och var tacksam på vägen..

Publicerat 2013-02-28 06:30:00 | i kategori Allmänt

Det finns alltid gränser, man kan ha en begränsad häst. Man kanske inte har tillräckligt med pengar, man kanske inte har tillräckligt med tid(tid är ju pengar). Man kanske inte kan rida inomhus precis när man vill....man kanske måste ha en medryttare för att ha råd....man kanske inte ens har en egen häst!

Jag fick en gång höra av en proffesionell ryttare att om inte det fanns ett ridhus utanför dörren så var inte ridningen så intressant, det blir för kämpigt. Jag har också fått höra "min häst är inte tillräckligt bra".... 
 
Jag brukar resonera som så här:
 
Oavsett på vilken nivå man är kan man alltid utvecklas! Hästen utvecklas hela tiden om du går in för det tillräckligt noga. Man lär sig något varje dag.
 
ALLA kan inte ha ridhus utanför dörren...men den rundan du gör i skogen när du jobbar din häst kan vara mycket betydelsefull också! VÅREN KOMMER SNART!!! Det gäller bara att hänga i!! 
 
Självklart kan man komma till en gräns där man känner att man är färdig med en häst, då har man ju möjligheten att låta någon annan utvecklas vidare med den hästen för att själv kanske starta om med en annan!
 
VAR TACKSAM!!! Om du så skulle vara i världseliten så skulle det säkert finnas någon med bättre förutsättningar än dig....FOKUSERA på dig själv, för när allt kommer till kritan så är det ändå DU som räknas mest för DIG!
 
Jag har själv kommit till insikt...FIA NEJ DU KOMMER INTE RIDA VÄRLDSCUPEN ELLER VINNA SM
 
FIIIIIAAAAA för fasen, du får aldrig lockigt hår och nej....aldrig likadana ben som barbie...tyvärr FACE THE TRUTH...du är en typisk breddryttare, med korta ben och rakt hår.
 
Och ja, jag känner ofta utveckling, med min ridning, min häst och min insida!!! GÖTT Å VA FIA OCH GÖTT Å VARA TACKSAM!! 
 
Kram ha det bra....precis som ja ;)
 
Det är gött att va Fia när man susar fram på Manne
 
 
Det är gött att vara Fia när man ser en gullig unge tillika familjemedlem mysa ner med en söt valp(som min mamma dessutom fött upp).
Postat av: Anonym

Åh tack snälla du får dom orden! Gjorde min morgon faktiskt. Jag har två små barn och verkligen inte tillgång till ridhus. Nu tar jag nya tag och står ut med den sista tiden av snö och vinter! Kram på dej!

Svar: det är bara att kämpa på! finns ju massa att träna på ute också bara man har en avspänd häst =) kram
stallvipwins.blogg.se

2013-02-28 @ 09:08:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: