Allmänt       Stallet       Våra hästar       Sofia Berglund       Ida Berglund       Emma Eklöf       Jonna Larsson       Sandra Holmberg-Melin       Jonna Sundgren


Charmör

Publicerat 2013-02-16 13:29:11 | i kategori Allmänt

Jag(Fia) har skrivit en del om Charmör. Och mång av er undrar säkert varför Charmör inte står med i fliken våra hästar. Charmör är allstå inte min häst. Jag har fått förtroendet att rida honom åt hans ägare och uppfödare. Tanken är att Charmör ska säljas eftersom hans ägare gillar skogsridning och Charmör "är för fin" för att bara ridas i skogen. Charmör är en valack efter hingsten Hamilton (irco-mena, cortez) mamman är efter Acapulco Gold. Han har en riktigt fin svensk hoppstam. 
 
Bara för att en häst är hoppstammad betyder inte det att den kan hoppa. Charmör KAN VERKLIGEN DET! Han har en god hinderförmåga. Man märker det tydligt när man rider på hindren då han gärna tar tag i hindret och läget kommer av sig självt(lite lik Manne den gången). 
 
Han är ca 170cm, känns dock inte stor att rida och när han är avspänd upplever jag honom väldigt lätt att reglera. Han är mycket snäll, hans ägare har ridit honom i skogen två dagar i veckan i vinter(själv). INGA PROBLEM! 
 
Han är född på midsommarafton så rent tekniskt är han inte 5 utan 4 och 1/2. Detta är en häst med en fin framtid för den som kan matcha honom rätt! Jag TROR VERKLIGEN PÅ DENNA HÄST! 
 
Hans ägare har ingen brådska att sälja, hon gillar att följa hans utveckling. Dyker det upp en lämplig köpare så blir han ju såld givetvis. Ägaren vill att han ska bli en hopphäst och få ett fint hem. bilder och filmer finns på charmör om du kollar tidigare inlägg!
 
Är du intresserad, hör av dig till mig. [email protected].
 
Det kan ju hända att man får nys om andra fina hästar, så letar du så har du inget att förlora genom att maila oss!
 
Ha en toppendag!!! KRAMAR Fia 
 
ps. sist jag red Charmör hade jag ett påklistrat smile hela kvällen, han är så rolig att rida ds
Zeth plutt =)
 
 
Postat av: felicia enderborg

http://feliciaenderborg.blogg.se/2013/february/har-ni-nagon-utveckling.html#comment
Har du någon utveckling med eran häst?
Klicka på inlägget för att läsa lite utav min och sedan skicka eran egen utveckling till min mejl [email protected]
-------------------------------------------------------------------------------------------
Gör även headers om man vill ha :D

2013-02-16 @ 14:18:40
URL: http://feliciaenderborg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: