Allmänt       Stallet       Våra hästar       Sofia Berglund       Ida Berglund       Emma Eklöf       Jonna Larsson       Sandra Holmberg-Melin       Jonna Sundgren


Vila idag och på et imorgon

Publicerat 2013-12-27 19:52:00 | i kategori Allmänt

Hästarna har som sagt vilat idag! Kände mig inte jättemotiverad att rida. Men under eftermiddagen och kvällen har motivationen höjts bra mycket! 
 
Fick ett jättefint bälte från Ariat av min sambo. tyvärr var det för kort....får helt enkelt önska mig ett annat. Fick också hem en bok jag har beställt som handlar om en god hästhållning. Kunde inte hejda mig och läste 100 sidor direkt. Kan säga att allt är gammalt för mig, men ibland är det bra att påminna sig om allt man lärt sig en gång till. 
 
Jag kan säga att det kapitel som jag bland annat hann med handlade om säker hästhållning.....allt som förespråkades i boken gör jag idag......är nog en relativt noggrann person när det kommer till säkerhetstänket kring hästarna. Det roliga var att ALLT som stod i boken som jag redan kan har inte lästs in i någon bok förut....ne för allt det där har min pappa lärt mig genom åren. Min pappa är en SANN HÄSTKARL och sådana växer inte på träd=)!! Tur jag har!
 
Hade ett riktigt youtuberace också, kollade in clinics med och för olika kända ryttare...kollade in hippsons hemsida....kollade hästnet...ja å sen helt plötsligt så vill jag att nästa dag ska komma! Då jag ska rida 3 hästar, varav två på banan och en ut! 
 
Ha en toppenkväll!! KRAM Fia
 
 
Hur snyggt är inte det här då? Klockan fick jag i julklapp också, liksom kavajen. Det roliga är att det finns nog ingen gång som jag känner mig så snygg som när jag är tävlingsklädd....på något sätt inspirerar det min känsla när jag går på fest också. Känner mig alltid snyggast i skjorta,jeans,snygg klocka, shysst skärp och ett par jordpurs...lite pojkaktig kanske? ;) eller bara hästnörd (;

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: