Allmänt       Stallet       Våra hästar       Sofia Berglund       Ida Berglund       Emma Eklöf       Jonna Larsson       Sandra Holmberg-Melin       Jonna Sundgren


Idag blir det....

Publicerat 2013-12-30 06:56:00 | i kategori Allmänt

Gör en liten avstickare på jobbet..har varit här sedan 5.50. Längtar redan hem till stallet och hästarna. Man kan säga vad man vill om detta vädret men jag tror ändå att ni som läser förstår vad jag menar när jag skriver att det motiverar mig!
 
Körde som sagt en rejäl runda med Sparven igår och tänkte faktiskt göra detsamma idag.
Kommer dock att rida Perra först idag och verkligen lägga den tid på honom som han behöver....planen är att arbeta honom mycket nu, nästan varje dag. Vi ska börja tömköra honom också.
 
Jag tror på att lägga mycket tid på hästen och variera träningen, jag tror att en varierad träning inte bara gör hästen hållbar utan även positiv inför sina uppgifter samt att man skapar ett större förtroende för hästen eftersom man utsätter den för mycket olika upplevelser i ens närvaro. Kan nämna det att jag var så himla stolt över Sparven igår, vi red förbi grisarna hos grannen, de stod precis bredvid staketet och bökade,grymtade och luktade grisd. Sparven blev tveksam en stund, liksom Mighty. Men bara efter någon minut gick han förbi. Lille plutten, han ger mig väldigt mycket självförtroende.
 
Fick till lite bra arbete ute också, red öppna på vägen hem och hade den där härliga bjudningen framåt. Det är så skönt att glida på den vågen. Jag har under flera års tid haft väldigt tittiga och spända hästar så fort jag ridit ut så det är RIKTIGT ROLIGT att fått en häst i stallet som är stadig och arbetssam och modig ute. Min lillebror har en kompis som har tävlat i landslaget i körning i flera år och dom tränar sina hästar ute jämt. Även dressyrarbetet.....han sa till mig när vi pratade om det att hans hästar sällan är skadade. Klart att träningen ute på vägarna har sin del i det!
 
Snart får jag också träffa min goa tvilling, vi ska ha stallhänget ihop idag!
 
Ha det gott KRAMAR Fia
 

Mighty sötnos <3
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: