Allmänt       Stallet       Våra hästar       Sofia Berglund       Ida Berglund       Emma Eklöf       Jonna Larsson       Sandra Holmberg-Melin       Jonna Sundgren


En rolig heldag med sandra....

Publicerat 2013-12-28 16:45:00 | i kategori Allmänt

blev det visst idag! Har ridit ut Sparven med henne. Sparven har varit som en pansarvagn i skogen idag! Inget har stoppat honom. Har är galet pigg nu, trampar fram på stigarna i full fart så stock och sten yr kring oss ;)!! Ska rida ut sparven imorgon också, galoppera honom mycket så han får ladda ur sig lite energi!
 
Perra var som vanligt väldigt ridbar, dock lite tittig och spänd....märkligt hur hästar kan tycka att saker är skumt när man sitter på hästryggen...som presenningen som ligger i ena hörnet av ridbanan. Han blir ledd förbi den 2 gånger om dagen utan att bry sig särskilt mycket!
 
Manne gick jättebra! Jag travade en bomövning med honom som jag planerat. Han var jättefin!
 
Trängde lite för höger skänkel, men rättade till det snabbt genom att rida innanför spåret i vänster varv och ge honom en tydlig hjälp ett par gånger!
 
Galopperade honom en stund på volten, jag fick vara rätt hård mot honom först. Han är en latmask den där manne så när jag inte tillåter att han springer "bakom hand" med halsen som en struts så ville han slå bakut och springa från min drivande och formannde skänkel istället.....lite bakutspark och en skenmanöver...men när han förstod att det inte var någon ide blev han snabbt riktigt fin!! En jättehärlig känsla att verkligen ha honom framför mig, ihop och aktiv. Fick igenom detta fint i båda varven, så när jag kände att han jobbade på bra lät jag honom skritta av.
 
Jag hade nog kunnat både trava honom mer på bommarna och galoppera mer för att han skulle bli snäppet bättre, men eftersom han vilat ett tag får man ta det lite lugnt och nöja sig snabbt när man väl fått honom dit han ska =)!! INTE MALA,INTE BRA!! ;)
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: