Allmänt       Stallet       Våra hästar       Sofia Berglund       Ida Berglund       Emma Eklöf       Jonna Larsson       Sandra Holmberg-Melin       Jonna Sundgren


Övning ger färdighet

Publicerat 2013-08-11 22:35:14 | i kategori Allmänt

Jag, Fia har varit med nästan hela stall vip wins i Tingsryd. Vi har haft en mycke mysig helg, som alltid när man är iväg så med familj och goda vänner.
 
Helgen har överlag varit bra för oss ifrån Jönköping. Ida hade tre placeringar på fyra fina rundor med min häst Manne. Sandra hade två placeringar med Binis varav en kom i en jättefin runda i 120.
 
Jag, Fia som sitter framför datorn i skrivandets stund har ridit tre klasser 120, 120 och 130cm. Jag har inte tagit med mig någon placering hem men är ändå väldigt nöjd med helgens hoppning. Om jag får lov att vara krititsk mot mig själv så är väl sitsen som jag tappar ibland och respekten för hindren det som påverkat rundorna på ett mindre bra sätt.
 
Izno gjorde i vilket fall riktigt fina språng. Han kändes också mjuk och otroligt fin att rida på banan. Eftersom vi anlände i torsdags kväll fick jag skritta honom ordentligt på kvällen. 
 
På fredagen hade jag ute honom på promenad på morgonen och sedan trimmade jag igenom honom. Jag var tvungen att vara tydlig mot honom då han var laddad som få...och stökig. Kände att jag verkligen hade igen det på tävlingen på dagen efter (hann med ett trimpass på lördag morgon också). När jag trimmade honom tränade jag på att öka och minska honom i galoppen, jag red lösgörande arbete på honom. lite galoppombyten och skänkelvikningar. Framhoppningen var metodisk och noggrann...mer om det någon annan gång ;)! 
 
Här kommer iaf filmerna. Den ritten jag är minst nöjd med gällande min egna insats är 120 klassen då jag har ett nedslag. Hästen däremot har varit SUPER hela helgen.
 
Ha det bra! Kram fia
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: