Allmänt       Stallet       Våra hästar       Sofia Berglund       Ida Berglund       Emma Eklöf       Jonna Larsson       Sandra Holmberg-Melin       Jonna Sundgren


Markkänning

Publicerat 2013-04-09 11:09:00 | i kategori Allmänt

Igår hade jag, Fia en rejäl mark känning. jag var ute och skrittade tillsammans med Emma och Licala. Hästarna blev rädda för canada gässens läte och Manne tvärvände i skritten och ramlade omkull på en isfläck(trots brodd i). Allt gick så fort, på en millisekund satt jag upp och Manne skenade iväg från mig. Allt gick ändå bra. Jag fångade Manne(han är så rädd ute att han inte vågade galoppera iväg så långt från oss) hoppade upp igen och red vidare.
 
Har dock ont i kroppen idag. Och igår kväll hade jag en rejäl huvudvärk...som dessutom håller i sig idag. Jag har nog fått en liten hjärnskakning tror jag.
 
Jag tror att man får räkna med att dimpa i backen ibland när man har tävlingshästar. Ska de vara riktigt snabba och spänstiga inne på banan kan de ju plocka fram dessa egenskaper när de blir riktigt rädda också...inte så konstigt som jag anser.
 
Har fått strränga order av pappa att inte anstränga mig idag.....passar väl bra då att hästarna faktiskt ska ha sin vilodag idag! 
 
Lite annat....Izno blev provriden i lördags. Av en amatör ryttare.....tyckte ryttaren red bra och det märktes att han hade bra tränare och hästkunniga personer runt omkring sig. Tjejen som var med provred också. Hon tyckte att Izno var mycket välriden....vilket jag blev otroligt glad för då hon red st georg dressyr! Izno skötte sig otroligt bra också...ryttaren som hoppade var som sagt amatör och placerade Izno båda nära och längre ifrån hindret...Izno hoppade väl och gjorde verkligen sitt jobb.
 
 
Alla mina hästar är så otroligt fina nu!! Jag känner mig lycklig och glad...jag är speciellt nöjd med att jag lyckades få hit Anita och att träningshelgen har höjt min markarbets träning flera nivåer!!  
 
I söndags när vi hoppade fick Sandra avsluta sin ridning på Manne. Verkligen jättekul att se...vi rider väldigt lika och med samma system...vilket gör att vi kan hjälpa varandra....Det bästa av allt är att Sandra är bättre i vänster varv och jag i högre...så vi kompletterar varandra bra!
 
Ha en bra dag! Kram Fia
 
 
 
Kolla in skillnaden på Mannes färg.....bilderna ovanför denna är från förra och förrförra året...där ser du sandra!! som inte tror på mig!! Hihi

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: