Allmänt       Stallet       Våra hästar       Sofia Berglund       Ida Berglund       Emma Eklöf       Jonna Larsson       Sandra Holmberg-Melin       Jonna Sundgren


Hoppning på schemat

Publicerat 2013-04-18 09:51:40 | i kategori Allmänt

Idag skall jag (Ida), hoppa Locantus och Licala. Jag hoppar två gånger i veckan nu på småhinder, för att vi skall komma igång. Sist vi hoppade red vi på studs och fem och en halva. Båda var jätte duktiga men mest imponerad var jag av Licala som förstår väldigt snabbt. Vi hoppade också vattenmatta och Licala hoppade den direkt, fast 1 meter över =)
 
Idag skall jag rida på bommar och sedan hoppa på tre olika distanser, 2,3 och 4 galoppsprång. Det är mest för att vi skall träna rytm och balans samt att eftersom Licala är en så liten häst (157cm) med ganska kort galopp är det viktigt att rida på de rätta distanserna direkt. Annars blir det lätt att avstånden inte stämmer riktigt för henne. 
Det som är så skönt med henne är att jag måste tänka på att rida framåt, det går inte "plutta runt" och med Locantus på sina 175cm med stoooor galopp blir det lätt så. Att rida tre så olika hästar är verkligen gynnsamt för mig. Jag känner att jag har dessutom blivit lite modigare och tuffare i min ridning. Jag har ju alla storlekar på häst nu, alltså en 157, 167 och 175cm =) Och det bästa av allt är att alla tre är suuuupersnälla =) JACK POT!! 
 
Locantus skall idag hoppas på vanligt tredelat tränsbett och dyons dubbelgrimma, det ska bli väldigt roligt att se hur han svarar på den.Locantus har en tendens till att gapa när han vill springa iväg och en dubbel nosgrimma stoppar detta =). I markarbetet tycker jag att jag får bäst känsla på tredelat bett, han blir som smör i munnen om ni förstår vad jag menar =)
 
 
Ha en fin dag!! Kram Ida

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: