Allmänt       Stallet       Våra hästar       Sofia Berglund       Ida Berglund       Emma Eklöf       Jonna Larsson       Sandra Holmberg-Melin       Jonna Sundgren


Det har inte hunnits med så mycket skrivande på sistone...

Publicerat 2013-04-05 08:43:30 | i kategori Allmänt

Nu har vi i allafall 3 platser kvar på kursen för Anita. Anita är som vi tidigare skrivit en fantastiskt bra tränare. Med bred internationell erfarnehet och gedigen kunskap från ett långt arbete i tyskt proffesionellt stall. Hon är otroligt engagerad!
 
För övrigt så fortsätter arbetet bra med hästarna. Jag, Fia rider ut hästarna varje dag! Nu är underlaget bättre så vi har kunnat börja galoppträna hästarna ute!! FINALLY!! När vi väl rider ut tränar vi mycket övergångar, galoppfattningar, lydnad.... när jag sedan kommer hem till banan tränar vi mycket på att hästarna ska lyssna direkt på skänkel....Hästarna utvecklas för varje dag och jag känner stor skillnad på deras form. Jag är också noga med att inte sitta och "gnugga" med skänkeln när jag är ute och rider ifall hästen inte lyssnar fram. Då ger jag en tydlig hjälp framåt och släpper när hästen lyssnar.
 
Nu till helgen ska vi hoppa hästarna och till nästa helg blir det tävling för mig och Sandra. Jag hoppade Charmör i onsdags...han var glad och bjöd ordentligt på hindren =)!! KUL!!!
 
Ha en fin dag! KRAMAR Fia
 
Izno
 
Izno igen =)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: