Allmänt       Stallet       Våra hästar       Sofia Berglund       Ida Berglund       Emma Eklöf       Jonna Larsson       Sandra Holmberg-Melin       Jonna Sundgren


Bakslag....

Publicerat 2013-04-12 15:40:33 | i kategori Allmänt

det kallar vi det trista vädret som är idag! Kommer endast att leda hästarna idag, prioriterar renovering och trimmar igenom hästarna imorgon dagen innan de ska tävlas. Kommer också att hoppa charmör imorgon igen.
 
Jag, Fia hoppade Charmör igår kväll. Han var otroligt fin! Jag hoppade serier med honom och han skötte sig riktigt bra. Jag kände hur bra han hoppade med rygg och bakben över hindren. Charmör är en kvalitets häst!!
 
Izno och Binan smackade över 140cm hemma på banan! Utan några som helst problem. De var spänstiga och fina!
 
Manne var dock inte i sin bästa fas igår...när det gäller mina två hästar så upplever jag att det handlar lika mycket om hur de är mentalt för dagen som att jag rider på ett bra sätt. Igår hade alla hästar tagits in från hagarna och Manne kände sig ensam och var superladdad och väldigt tittig. Jag upplever att han blir opåverkbar när han är på det sättet. Normalt sett är han väldigt lätt att rida, har en bärig galopp, gillar hinder och är klok...en intelligent häst skulle jag vilja säga....men i de tillstånden då han blir okoncentrerad blir det svårt.
 
Det är inte alltid lätt att rida honom på banan heller. sista tävlingen vi gjorde spände han sig väldigt mycket. Han sprang nog och gnäggade 10 ggr i omhoppningen efter sin kompis. Hans TALANG för hinder gör att han lyckas släppa koncentrationen från dem och klara dem bra ändå.....jag tror och hoppas på att det är en mognads sak....min lilla 7 åriga gulliga bäbiiiis Mani <3!
 
 
Nehe nu ska jag ut, leda hästar, mocka hagar och sedan hem och renovera!
 
Ha en fin fredag! KRAM Fia
 
så här såg Mani ut när jag köpte honom....plutt!
 
Postat av: Fia

Shiiiiit, va brun han var då.

2013-04-12 @ 19:16:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: